Sunday, August 1, 2010

kisah burung pipit

Seorang pemuda hensome yang sedang mabuk,
berjemur..dipantai tanpa pakai menutup
tubuhnya. Ketika dia melihat seorang anak
gadis kecil lebih kurang berumur 7 tahun
berjalan melintasinya, Dengan pantas dia
menutup bahagian tubuhnya yang tertentu dengan buku
yang sedang dibacanya. Kerana hairan,anak gadis kecil
itu berkata, "Abang, apa abang tutup dengan
buku tu?" tanya gadis kecil sambil
menunjuk ke arah buku.Karana malu, pemuda
itu menjawab, "Ah tidak ada apa- apa.ini
hanya seekor burung pipit?" "Seekor
burung pipit?" tanya gadis itu kebingungan.
"Betul, hanya seekor burung pipit,"
jawab pemuda lebih tegas. Setelah gadis
kecil itu pergi berlalu, si pemuda
kembali membaca buku sambil meneguk minuman
kerasnya. Tak lama kemudian, di pemuda tertidur. Ketika
terbangun, dia berada di hospital dan merasa sakit
yang amat sangat.
Seorang polis menanyainya, "Apa yang
terjadi?" "Saya tidak tahu. Saya
sedang berjemur di pantai, lalu ada gadis
kecil bertanya sebentar dan tidak lama
setelah dia pergi saya tertidur dan kini
tiba-tiba berada disini. Polis itu pergi
ke pantai mencari gadis kecil dan
bertanya, "Apa yang kamu lakukan terhadap lelaki yang
sedang berjemur itu tadi?"
Gadis kecil itu menjawab, "Saya tidak
melakukan apa-apa terhadap abang tu pon. Cuma waktu dia
tidur, saya main dengan burung pipitnya. Tapi tidak
lama kemudian,burung itu meludahi muka
saya. Karena itu saya patahkan leher dan
paruhnya, saya pecahkan telur- telurnya &
saya bakar sarangnya!"
nota : jgn cuba temberang budak kecik..
susah nanti... ekekekekek

No comments:

Post a Comment