Sunday, December 19, 2010

sabtu 18/12/2010

pagi ni agak awal juga aku keluar dari rumah. keluar dgn perut kosong agak menggetarkan jiwa juga....tak semangat bila irama keroncong yang keluar. kalau blh biarlah irama rock kapak yang keluar. barule tangkap leleh. hahaha.

bulan december ni aku kena guna duit agak byk juga. skrg dh 18/12. wife aku dah bagitau awal2 suruh sediakan duit utk insuran dan road tax dan untuk uniform anak2. thn dpn ketiga2 anak aku sekolah. dah dekat 2 minggu ni rutin aku keluar pukul 8pagi dan balik rumah pukul 12 tgh mlm atau 1 pagi. sangat meletihkan. kalau tk buat mcm ni mmg tak cukup.

skrg ni aku cuma ada rm200 je utk uniform sekolah. wife aku kata tk cukup utk beli ketiga2 sekali gus. nampaknya kena beli utk aisyah(bongsu) dgn abg ngah dulu. utk kakaknya postpone dulu ye...nanti ayah cari duit utk beli akak punya pulak...

income hari esok aku terpaksa asingkan utk bayar duit insuran kereta plk...adus...masa nilah ko nak mati ye insuran.

bila masa terdesak ni Allah datangkan ujian. penumpang aku blh tertinggal dompet dgn handphonenya. bila aku tgk dlm dompetnya ada rm250. ikutkan hasutan iblis mesti aku rembat je duit ni. nasib baiklah iman aku ni kuat lagi. aku teringat pesanan ustaz abdullah khairi mengenai kata2 dari syadina umar al khatab. katanya " di dunia ngkau buatlah apa pun yang ngkau nak buat tapi ingat Allah akan tanya balik di akhirat kelak". ngeri aku dgrnya. dah le amalan tak byk. esok aku akan pulangkan kepada penumpang tu balik.

No comments:

Post a Comment