Friday, December 3, 2010

kehabisan gas dan minyak

pejam celik pejam celik dah hari jumaat 3 dec 2010. cepat betul masa berlalu...minggu ni betul2 menguji tahap kesabaran aku...entah kenapa waktu musim cuti sekolah ni, penumpang seperti menyorok dalam rumah. tak seperti kebiasaan musim cuti yg lepas. agaknya semua org nk berjimat cermat kot.. yelah, duit byk nk digunakan untuk persiapan anak2 sekolah.

sebenarnya aku baru sampai di rumah ni, bayangkan, keluar rumah pukul 7.30 pagi.. pukul 1.00 pagi baru sampai rumah...peh...letihnya. dah le penumpang tk ramai, gas ngv blh abis pulak masa hantar penumpang ke bangsar. kalau abis kt tepi jalan ok lagi. ini kt tgh jln dia buat hal....jalan dh le sesak.. punyalh byk kereta yg lalu, satu pn tkde yg nk tolong tolak teksi aku ke tepi...kalau tknk tolong tu tkpelah, ada pulak yg hon...nk jalan, jalan jelah. tak nampak agaknya aku dh bagi lampu hazard...bengong betul.. sambil terpacak kt tgh jalan memerhatikn mamat2 yg hon aku tu, nasib baik ada sorg india yg jual bunga kt tepi jalan ni yg nk tolong tolak teksi ke tepi...fuh!!! lega siot bila ada ygsudi nk tolong....

bila dh tersadai kat tepi jalan ni mula kepala otak ni duk fikir kenapalah aku jadi macam ni........tapi aku berdoa , insyaAllah pasti ada sinar yg menanti di hari mendatang

No comments:

Post a Comment