Thursday, July 1, 2010

anggapan kemungkinan














waktu kini berlalu,
aku tetap aku,
hilang untuk mengapai sesuatu,
kini aku menemuinya,
ia sesuatu bernilai mungkin,
tinggalkan masa-masaku yang lalu,
bukan bererti melarikan diri,
ingin bersendirian mungkin,
bukan bermakna melupakan kenangan lalu,
ingin membuktikan sesuatu mungkin,
bukan untuk diperkecilkan,
hilang kepercayaan mungkin,
bukan untuk terus menaruh harapan,
setiap keputusan yang aku buat,
telah aku fikirkan jauh kedepan,
aku ingin mengubah mungkin,
bukan bermakna aku berubah,
aku kehilangan segala mungkin,
tapi bukan kehidupanku,
hatiku tertutup mungkin,
tetapi bukan jalan-jalanku,
setiap hari termenung mungkin,
tidak bermakna aku menyesal,
setiap kali aku kecewa,
tidak bermakna tiada harapan,
sebanyak mana tekaan,
takkan ada yang faham tentang diriku,
sebanyak mana kemungkinan,
takkan seorang pun yang duga,
hilang nya aku terbongkarlah segala,
kini aku lebih mengerti mungkin,
takkan ada yang abadi

No comments:

Post a Comment